Home > Newsy > Honda CR-Z – samochody hybrydowe – czy to się opłaca?

Honda CR-Z – samochody hybrydowe – czy to się opłaca?

Znawca jednej marki, np. BMW powinien czasem zajrzeć też do konkurencji. Nie ma nic złego jeśli mamy BMW i wejdziemy czasem do salonu innej marki. W końcu samochód to nie żona a salon obcej marki to nie agencja towarzyska!
Takie samochody jak Honda CR-Z oferują przy silniku 1.5 osiągi… jak BMW 320i – niestety taka prawda. Taka Honda ma 9.9 do 100 km/h a BMW 320i 9.8 sek. Niestety zważywszy na to że przeciętne BMW 320i ma 15 lat… ale ten czas szybko leci… taka Honda może wyprzedzić BMW E36 320i w wyścigu spod świateł.
Honda CR-Z jest wyposażona w dwa silniki: spalinowy ma moc 114 KM a elektryczny dodaje mu szczytowo 10 KM co daje razem 124 KM. Nie moc dodawana przez silnik elektryczny jest ważna a moment który dodaje silnikowi spalinowemu wtedy kiedy ten najbardziej go potrzebuje: na niskich obrotach. Silnik elektryczny dysponuje momentem 78 Nm i dzięki temu szczytowa wartość momentu dla zespołu silników, czyli 174 Nm jest dostępna już przy 1500 obr./min, choć sam silnik spalinowy dysponuje max momentem 145 Nm ale przy 4800 rpm.
Przy 1500 rpm taka sama Honda bez silnika elektrycznego miała by tylko 96 Nm momentu a tak ma aż 174 Nm! Przyśpiesza przy takich obrotach więcej 2 razy lepiej! To wrażenie jakby jeździć autem z silnikiem 3.0!
Jednak nie dla osiągów zamontowano w Hondzie CR-Z dodatkowy silnik elektryczny. Dzięki takiemu silnikowi wg najostrzejszych norm spalania takie auto pali w cyklu miejskim tylko 6,1 litra!! Koszt przejechania 100 km/h w mieście wynosi więc 27 zł! W innych współczesnych kompaktach jest to około 40 zł a w BMW E36 320i aż 60 zł! Różnica dwukrotna. Nawet jeśli zainstalujemy gaz w 320i uzyskamy co najwyżej zmniejszenie kosztów do 35 zł. To dużo więcej niż 27 zł.
Gdzie więc tkwi haczyk? Zapytam wprost: jaka jest trwałość ogniw elektrycznych użytych w Hondzie CR-Z i ile kosztuje ich wymiana?

Kategorie:Newsy Tagi:
  1. Brak komentarzy
  1. Brak jeszcze trackbacków